King Kong deelt rake klappen uit!
KING KONG DEELT RAKE KLAPPEN UIT!
De Meern, 21 september 2005 - Een onderzoek van het toonaangevende Britse retailmagazine MCV (The Market for Home Computing & Video Games) toont aan dat King Kong dé game van het dit najaar wordt.
Uitgevers, distributeurs, winkeliers en de media zijn het in het onderzoek volledig met elkaar eens. Dankzij de sterke licentie, de timing van de film en de kwaliteit van de game is het vrijwel zeker dat King Kong de game op nummer één in de charts terecht komt.
Door deze prachtige vooruitzichten laat uitgever Ubisoft de concurrentie achter zich. Ook Electronic Arts, met games zoals NFS: Most Wanted, FIFA 2006 en Harry Potter: Goblet of Fire, zal niet aan de resultaten van Ubisoft’s King Kong kunnen tippen.
Eerder deze maand werd op de Games Convention in het Duitse Leipzig de game King Kong uitgeroepen tot de beste PS2 game voor het komende najaar.
"Peter Jackson's King Kong laat zien hoe een intensieve game-omgeving kan worden ontwikkeld wanneer een game-ontwikkelaar en een filmregisseur nauw samenwerken. De action adventure plaatst de speler middenin de film en laat hem zien wat allemaal mogelijk is in een videogame - in tegenstelling tot in films”, aldus de Games Convention jury in haar rapport.
Het spel wordt op 24 november door Ubisoft op alle platforms uitgebracht. De film zal vanaf 14 december 2005 in de Nederlandse bioscopen te zien zijn (distributie: UIP tel 020-6177575)
"Wij zijn blij dat we het vertrouwen van de winkeliers hebben. Dit geeft aan dat wij met onze games de goede weg zijn ingeslagen. En uiteraard is de promotiecampagne heftig. Nederland zal niet aan King Kong kunnen ontkomen dit najaar!", aldus Marcel Keij, Marketing Director Ubisoft Benelux.
THE XMAS TOP 10 volgens het MCV onderzoek
1. King Kong – Ubisoft
2. NFS Most Wanted - EA
3. FIFA 2006 - EA
4. Harry Potter: Goblet – EA
5. GTA PSP - Rockstar/Take 2
6. Nintendogs - Nintendo
7. Buzz - SCEE
8. Football Manager – Sega
9. Narnia - BV Games
10. Shadow The Hedgehog – Sega
Voor meer informatie over het onderzoek: www.mcvuk.com
© 2005 Ubisoft Entertainment. All Rights Reserved. Ubisoft and the Ubisoft logo are trademarks of Ubisoft Entertainment in the U.S. and/or other countries.

